Ontmoetingen jong en oud

Fractievoorzitter Hanneke van der Leun-Schouten heeft niet stilgezeten. Lees hieronder over haar activiteiten van de afgelopen periode.

Ik heb de afgelopen week heel veel mensen gesproken en ontmoet. Op 8 maart was het internationale vrouwendag en hebben we samen met de andere vrouwen uit de raden van Vianen, Leerdam en Zederik zo’n 200 vrouwen ontmoet in Vianen. Heel veel positieve en enthousiaste reactie op ons initiatief om meer vrouwen bij de politiek te betrekken. En de eerste aanmelding om daadwerkelijk politiek actief te worden is al binnen.

Zaterdag 12 maart  had ik me aangemeld voor de grootste vrijwilligersactie van Nederland NLdoet voor de activiteit rolstoelpoetsen in Open Venster in Ameide. Het is goed om te zien dat er veel vrijwilligers op de been waren. Ik kan het iedereen aanraden om zich als vrijwilliger aan te melden bij het Oranje Fonds. Ook hier weer bijzondere ontmoetingen maar ook confronterende beelden hoe het leven kan gaan.

Tot slot mocht ik op 15 maart een gastles geven aan groep 4 van OBS De Springplank in Meerkerk. In het kader van “de week van het geld” geven mensen uit de financiële wereld een gastles op scholen om leerlingen om te gaan met financiële risico’s. De kinderen waren super enthousiast en hebben veel geleerd over het omgaan met geld en het spel Fix je Risk heeft ze inzicht gegeven in het verzekeren.

Een week vol met bijzondere ontmoetingen waar ik met veel plezier op terugkijk.

Alle input en ervaringen neem ik weer mee in het “politieke” leven.