VVD vraagt opnieuw om beveiligingscamera's

Bij de perspectiefnota in juni jl. heeft de VVD aandacht gevraagd voor het onderwerp camerabeveiliging. Onze oproep van destijds kwam mede voort uit een gesprek met de plaatselijke politie. Criminelen die reizen uit het zuiden of vanuit Rotterdam zijn in onze regio niet meer te volgen. Zij "verschijnen" pas weer ergens in de buurt van Utrecht op camerabeelden. Mede met het oog op de laatste ontwikkelingen met betrekking tot terroristen en geografische ligging en route van de A27 maakt dat de oproep van destijds nog meer aandacht behoeft. Deze VVD wens hebben wij al geuit in de regio, bij de provincies, bij de veiligheidsregio en bij onze bewindspersonen in de tweede kamer. Wij vragen maandag het college opnieuw al het mogelijke te ondernemen ten behoeve van de veiligheid van onze inwoners. Want veiligheid is de belangrijkste taak van de overheid. We kunnen ons land nooit honderd procent veilig maken, maar we kunnen er wel alles aan doen om daar zo dicht mogelijk bij in de buurt te komen.